2012 och New Moon!!

2009-11-21 @ 12:48:05
Heej!!
Igår efter skolan var jag och såg 2012 med Nattis och Vickie! Min första kommentar efter filmen var "OH MY GOD!!" Sjukt bra film, fett cool! Ni som inte sett den, gå och se den snarast!
Filmen handlar om att jorden går under år 2012 (alltså det år jag tar studenten, very fun people!) Iaf så börjar det med att dom kommer på det 2009 och varnar världens ledare (presidenter, ministrar, kungar... you name it :P) Och dom börjar bygga stora "arker", men allmänheten får ingen info typ... Åren går och det blir 2012. Och då inser dom att "undergången" kommer snabbare än man trott. Sedan när allmänheten får reda på detta och inser att dom inte kommer kunna ta sig ombord på en av arkerna blir det panik, en biljett till arken kostade ungefär 1 miljard dollar per person...
Även fast den var otroligt sorglig eftersom så många dog så var den ändå sjukt bra! Supercoola bilder på tex när Kristusstatyn i Rio de Janeiro föll i bitar och Las Vegas trycktes ihop som en pappersbit...!
Jag tycte särskilt att det var coolt med Rio eftersom  jag har varit där... Likaså när Paris och massa andra ställer mosades... Ni måste se den!!

Idag så ska jag ÄNTLIGEN få se New Moon!! Såå spännande xD Jag har precis läst ut sista boken, Breaking dawn.
Av dom fyra böckerna i the twilight saga så tyckte jag mest om Twilight (1) och Eclipse (3) och New moon kommer sist... Men alla som sett den säger att filmen är bättre än boken! Perfekt!
Jag tycker att Twilight-boken var mycket bäöttre än filmen, men jag hoppas verkligen att NM-filmen är bättre än boken... Ni får en analys av filmen imorgon!

Nu ska jag hoppa in i duschen, har varit ute och joggat ca 5 km, känner mig duktig! Sen bär det av mot stan xD
Imorgon så ska vi spela vår första juniormatch! Längtar!! =D

Ha den toppenlördag, det ska jag ha! >.<
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0