Lillördag

2009-10-21 @ 18:05:25
Hade bara en lektion idag - är det någon idé att gå i skolan om det aldrig är några lektioner!? På svenskan i alla fall så hade vi redovisning av vårat drama med antikens ideal, det gick bra. Jag var inte med då min grupp skrev ihop det sista slutgiltiga manuset, så jag hann läsa igenom det ett par gånger före lektionen... (som tur är så behövde vi inte kunna replikerna utantill utan kunde ha manuset i handen)
Och sedan efter svenskan så var de bara och åka hem igen. På vägen hem köpte jag nya nr av tidningen CHIC! Älskar den tidningen och har blivit lite smått beroende av den... (har alla nr från i år, förutom den som kom ut i somras då jag var i England) Men före jag kunde börja bläddra i min nya tidning så gjorde jag historia-analysen. Skönt att ha den gjord...

Nu är det endast några få dagar kvar till höstlovet och jag längtar!
Har inte planerat särskilt mycket än, förutom vår Berlin-weekend. Ska slappa och sova tror jag... Kommer dem nämligen inte tillåta i Berlin, då ska vi fara runt på massa turistgrejor hela dagarna och inte ligga och sova...
Under lovet ska jag nog fixa designen på bloggen oxå! Har ni några förslag??
Just nu har jag temat travel, alltså resa. Temat passar ganska bra in på mig i och för sig, men jag vill ha något lite mer personligt... Annars älskar jag just att resa och besöka olika platser i världen. Man får massor av nya intryck, och på många ställen inser man hur bra vi har det i Sverige.  
En annan sak jag gillar med att resa, förutom shopping, är konstigt nog flygplatserna. Ända sedan jag var liten har jag gillat flygplatser. Dom är stora, spännande och coola på nått vis! och har ni tänkt på, att alla som jobbar på flygplatser aldrig kolla någon i ögonen, dom bara går och kollar rakt fram, tillskillnad från alla andra som kollar överallt och letar efter gaten och check-in disken osv. :P
 Eftersom jag har rest en del så har jag även varit på många olika flygplatser, och det är något som gör att det pirrar till i magen när man hör "don't leave your luggage unattentived. Unattentived luggages will be taken care of..." Sedan på planet är det inte alls samma sak, att flyga är bara tråkigt - så man kan lika gärna sova el.dyl. När jag var yngre var mitt drömjobb att jobba på en flygplats, det låter fortfarande lite lockande... :)

Nej, ikväll blir de Stockholm-Arlanda (kl. 20.00, tv3) och lite goggling om Berlin =D
Och så är det lillördag = mamma har någon konstig idé om att man ska ha lite småmysigt... Inte mig emot :P 
See you later, aligator!

(varför blir hela texten kursiv??)
Kommentarer
Postat av: Vickie

Myspys! :D Du kanske råkade ställa in texten på kursiv när du skrev inlägget? :) en bra hemsida som kan hjälpa dig med allting: http://www.designadinblogg.se den hjälpte mig mycket !

2009-10-21 @ 18:24:26
URL: http://victoriafaltros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0