Pax Romana och Feodalism... blää!!

2009-10-07 @ 22:41:10

Nu har jag pluggat historia och engelska. Känns ganska bra, men nu ångrar man att man inte började plugga tidigare... Även fast jag tycker det är ganska intressant med historia så är det bara för trist att plugga in till prov!! Plus att när det är första provet med en ny lärare så vet man liksom inte hur hon vill att ett prov ska se ut, hur hon bedömmer osv...
Gjorde även en kort power point-presentation om mitt påhittade företag till engelskan...
Man skulle skapa en business och göra nån reklam och en redovisning om det. Min business heter BlondMe och är en net shop som säljer massa olika "blonda" produkter såsom hårfärgningar, shampoon och extensions m.m. ;) Skrev ihop det muntliga lite snabbt också men de blir nog mest improvisation ändå... :P

Nu när man läser om det blir jag jättesugen på att åka till Rom. Har aldrig varit där men skulle jättegärna vilja åka dit! Vi hade tänkt åka dit på höstlovet men det blev Berlin istället. Fast Berlin blir säkert superbra också!
Det är ju faktiskt en historisk stad om nått. Med tanke på att det var ganska nyligen (-89), historiskt sätt, som berlinmuren föll... Ska läsa på lite om Berlin tills höstlovet =D

Nu ska jag läsa lite Bridget Jones och sova tidigt så jag är pigg (lycka till säger jag...) till prov oh redovisning...
God natt på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0