Ringette

2009-10-11 @ 18:13:55

Idag var jag på träning i Solna alltså. Det var roligt och det var helt onödigt att oroa sig. Förutom att spela i USKs damlag så blev jag tillfrågad att vara med i ett bland-lag (större delarna av landslaget!) som ska åka till Finland och spela matcher och under jullovet möta några kanadensiska lag. Har lite svårt att bestämma mig för vad jag ska göra, men det är kul att dom frågade mig!
Nu har jag kommit hem och ätit mat, är supertrött!


Ringette
Ringette är en lagsport för tjejer som spelas på is (hockeyrink), vilket gör det väldigt likt hockey. Men istället för en puck så har man en ring (därav namnet) och en rak klubba, alltså utan blad. Ringette är mycket fartfyllt och roligt. Ringette kommer från början från Kanada. I Sverige är ringette litet men i Kanada och Finland så är det mycket stort.
Jag är målvakt, i Järna SK.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0