Vadå växthuseffekten??

2010-02-22 @ 21:00:42

Idag måste det har varit kallaste dagen i år! I alla fall här i Sthlms området... -25 grader imorse! Det gillar vi inte :'(
Man börjar ju nästan tvivla på allt tjat om global uppvärmning och smältande isar.... Klimatkonfrensen i Köpenhamn för ett par månader sen blev ju ett fiasko, men nu verkar det som att det inte gjorde nått :P Jorden kanske fixar till sig själv... (a) Hoppas kan man ju iaf.

Pga av vädret idag (och de senaste månaderna) så bestämde jag mig för att min krönika på engelskan blir "The winter has come to stay...apparently!"
När var det egentligen vi såg marken, och då menar jag inte en hal, kall istäckt sådan, senast?? 

Imorse var jag iaf uppe tidigt, väldigt tidigt! Nån som kan gissa varför??
Jo, OS såklart! Tre Kronor spelade mot ärkerivalen Finland imorse... Matchstart kl. 6 (svensk tid). Eftersom OS är i Vancouver, Canada så är det så stor tidsskillnad...! Det är ju sådär tycker jag.... 
Det var värt det att släpa sig upp till teven, men på ett sätt inte... Svenskarna bokstavligen körde över Finland, 3-0 blev det! Och min hero, Henrik Lundqvist, höll nollan :D Och ur ett svenskt perspektiv är det såklart kul med vinst och så, men om man tänker på själva spelet så var det varken spännande eller särskilt fartfyllt...
Meeeen en vinst är som sagt en vist!! ;D 
Nu går Sverige direkt till kvartsfinal (y)

Min favvobild ;D


Hittade även Henkes hemsida :) Men är dock lite osäker på om den är så aktuell, han är inte så aktiv på bloggen iaf :$ ...om någon är intresserad så är den här:
http://henrik-lundqvist.com/

Nu ska jag läsa ut engelskaboken, The caugther in the Rye (som skulle varit utläst förra veckan, men jag vill inte läsa den eftersom huvudpersonen är så deprimerad hela tiden så jag blir deppig själv... :P) Men man måste ju, och så har min lärare lurat i mig att det är ett bra slut...så nu måste jag ju läsa ut den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0