Definitioner

2010-03-23 @ 19:57:16

Idag efter skolan så åkte jag, Lulu och Kryckan till Södertälje och shoppade och Kryckan lämnade CVn till några äffärer för sommarjobb (otroligt ambitiöst måste jag säga!) och så åt vi självklart på Donken :)
Iaf när vi stod och väntade på tåget och på väg till Södertälje så diskuterade vi lite om definitioner på Södertälje typ. Asså Jag och Lulu som bott i S-tälje hela vårat liv säger alltid "stan" till Södertälje centrum, där äffärerna finns, och sen så är Centralen där tågen och bussarna är... Centrum är typ allt det tillsammans :P
Men Kryckan tyckte att stan är Sthlm (tycker jag oxå, jag säger stan till båda...) och Centralen är Stockholm Central... Och att det kallas Södertälje station! Lite irriterande eftersom allt är rätt egentligen, eftersom man får ju kalla det vad man vill och det är olika namn på allt och så... Men jag säger bara det att Stör er inte på att en Södertäljebo säger "ner på stan" till Södertälje Centrum! Det kommer inte förändra nått, vi kommer alltid kalla det stan hur mycket man än tjatar, sådeså!

Jag var och shoppade lite på Vero moda eftersom dom har grymt gulliga och snygga kläder där + att jag hade ett presentkort där! Detta införskaffades:

- Ett par coola leggings (ser typ ut så här)

- En svart cardigan med söta puffärmar (hittade ingen bra bild, ni får en dagens outfit när jag har den på mig ist någongång ;))

- En snygg liten väska som liknar Chanel-väskan, fast det är såklart en mycket billigare variant :P Och så har den längre handtag och dragkedja ist för spänne osv... Den är inte så lik en Chanel 2.55 ändå... Men vem bryr sig?! Jag kanske orkar ta en bild på den någon gång :P

Nu ska jag plugga, måste skriva klart min essä om gymnasiereformen och så ska jag plugga historia, har prov på Förintelsen och Sovjetunionen imorgon :P C u later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0