Påsken närmar sig...

2010-03-30 @ 22:55:25

Ja minsann, det gör den faktiskt! Jag har inte någon speciell relation till påsken egentligen, förutom att det är lov typ... Jag är inte troende, ingen i min släkt heller så vårt påskfirande handlar mest om att träffas och äta massa mat (jag tycker inte om den traditionella högtidsmaten, det som man äter på påsk, jul och midsommar typ. Alltså sill, potatis, ägg osv.) Men det är iaf najs att få trycka i sig massa godis utan att någon kommenterar... ;D ...eller sorry, alla förutom mami tycker det är okej att äta massor med godis... ;P Hon tyckte vi skulle köpa frukt och mörk choklad ist... :O inte mej emot iof, jag får säkert vanligt godis från farmor typ xD

Jag har inte ens tänkt på att det är påsk nu, bara att det är lov! Haha xD
Jag tycker det ska bli otroligt skönt med lite ledighet. Då kan man komma ikapp med allt som man har lagt åt sidan pga läxor (läs, pga ringetten).
Dessutom kan man spendera tid med vänner som man inte heller har tid att träffa eftersom det är massor med plugg som man måste göra. Och så kan man ju bara njuta av att påsken är ett tecken på våren! Wiie :D

Det ända trista med våren och sommaren är att ringetten slutar, eller iaf ispassen. Sen blir det iof barmarksträning efter lovet :)

Ska lägga mig nu, har suttit och tragglat alla mattekapitel med papi efter middagen... Seriöst, han lärde mig mer på typ 2 tim än min lärare har gjort på lite mer än 7 mån...! Hoppas att jag överlever provet imorgon, Wish me luck!

Sov sött alla underbara! <3

Mattematik
Tillsammans är vi två
Som ljuv musik
Do re mi fa so la
La di daa

ABC – Du är i mina tankar
CDE – Mitt hjärta det bankar
EFG – Du ger mig ingen ärlig chans


...har denna låt på hjärnan, bara för att den innehållet "mattematik" :P

Kommentarer
Postat av: Nattis the one

I so agree with you on the first thing you say,, haha jag tröttnar på ''traditions maten'' -.-

2010-03-31 @ 18:29:53
URL: http://natalieedberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0