Bengt ska sluta :(

2010-05-19 @ 17:41:09
Hej på er! Idag på Civilrätten så talade vår juridiklärare, Bengt, om att han ska sluta till hösten!
Asså det är typ jättehemskt! Han är typ bästa läraren och han är jättebra på att få oss koncentrerade och framför allt intresserade! :'(

Iaf så hade vi betygssamtal och vet ni? JAG KMR FÅ MVG PÅ HELA KURSEN, ASSÅ CIVILRÄTT!! xD Såå glad!

Nu ska jag bara göra en konfliktanalys om Koreakriget och sen blir det avslutningsfest med ringettelaget! Mys :)

Det är så roligt att läsa gamla anteckningar och uppsatser man gjort... Just nu så sitter jag och läser igenom en uppsats om Korea som jag gjorde i slutet på 8:an, haha! Märks iaf att man utvecklas ;)

På ett ställe skrev jag så här:

"BNP betyder Brutto, National, Produkt. Det finns flera sätt att räkna ut på men det betyder i princip att man tar ut medelvärdet på landets inkomster och utgifter m.m. På så sätt kan man kolla hur rikt landet och dess invånare. Nordkorea har ca 271 US Dollar per person, men det är mycket oklart eftersom det finns så många fattiga som man inte kan räkna. Sydkoreas invånare har däremot ungefär 9700 US Dollar, och på så sätt kan man få reda på att Sydkoreas invånare i snitt är rikare än nord-koreanerna. Men Syd- och Nordkoreas BNP kan förstås inte räknas med Sveriges och framför allt inte USA. Sveriges BNP är ca 34 800 och USA 43 000."

Jaa, jag visste ju inte ens vaf BNP var när jag skrev det... Haha! Det skulle sett liite annorlunda ut om jag hade gjort det här arbetet nu :P

Ska ägna migåt källkritiken nu... :P later!
Kommentarer
Postat av: Steffi JU09

VI KMR SAKNA BENGT SÅ MKT! :( <3

2010-05-26 @ 23:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0