Inglourious Bastards

2010-05-31 @ 22:57:17

I lördags så kollade jag, pappa och syrran på Inglourious Bastards. Här är min åskit om den..

Den utspelar sig under Andra världskriget i Frankrike (som var ockuperat av nazisttyskland).Två olika mordförsök på Nazistparitets ledare planeras och genomförs i Paris. Det ena försöket planeras av en fransk judisk bioägarinna som tänker elda upp hela salongen då nazistledningen har premiär för en nazistfilm. Och det andra av the Bastards, de är en grupp amerikanska soldater som åker till Frankrike föra att jaga och döda nazister, de tänker spränga bion. Dessa två mordförsök planeras och utförs samtidigt. (Tänker inte avslöja slutet, ni bör se den!)

Jag tyckte att den var bra. Jag gillar historiska filmer och speciellt världskrigen. Dock lite väl mycket dödande med för min smak. Man fick se lite för mycket av när de tex skalperande någon osv. Eller när en nazist får uvudet avslaget med en basebollklubba..
På ett ställe så är det en tjej som är skjuten i benet då the Bastards "förhör" henne, och då hon inte svarar så går ledaren (Brad Pitt) fram till henne och trycker ner kulan längre ner i hennes ben! Usch säger jag bara :( Jag gillar inte när nästan alla dör i slutet (asså inte nazisterna utan huvudpersonerna).
Men jag gillade den iaf, den var hemskt men (relativt) verklig :) Like it!













Nu ska jag lägga mig, god natt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0