Ännu nyare Zeeland

2010-11-18 @ 17:01:36
Imorse var jag på informationsmöte om gymnasiemässan, är numera en TG-ambassadör, minsann! Jag ska vara där och representera juridik (fast det kommer inte finnas ett juridikprogram nästa år utan det kommer heta ekonomiprogrammet med inrikrning juridik). Vi har ju en gymnasiereform framför oss..
På torsdag mellan kl. 14.30-20.00 så kommer jag vara där i Tumba Gymnasiums monter, be there or be square alla nior! Ska bli superkul! Hoppas det är många som kommer då :D

Sen så hade jag geografi, vi skulle förbereda oss inför diskussionen om klimatproblemen som vi ska ha nästa vecka. Vi var inte särskilt aktiva med det kan man säga, planerade helgen bland annat..
Jag och Ida kom dock på en supersmart idé på hur vi ska fixa till problemet! Vi ska skapa ett andra big bang, fast detta ska vara mindre - bara Mars ska explodera - så det kommer bli ett small bang ;) Då skapas en kopia av jorden och så flyttar vi över till nya jorden ist :) Ida kom på att på nya jorden så kommer det finnas ett land som heter Ännu nyare Zeeland, eftersom det redan är nytt på vår nuvarande jord så blir det liksom ännu nyare på nya jorden..
Jag tyckte att vi skulle ta vår atmosfär (med ozonhålen i = problemet) och så vänder vi ut-och-in på det och har det runt den nya jorden.. Kan funka (a) Då får vi liksom dubbelatmosfär.. Awesome xD 
Jaa vi var lite trötta och ofokuserade, haha xD Man behöver sånt ibland oxå ;)

Nu ska jag skriva första läsloggen (en vecka försent typ) på min svenskabok - Nobels testamente av Liza Marklund. Den suger, läs den inte..

Talk to you later!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0