"Yttrandet ogillas av tingsrätten."

2010-10-12 @ 18:11:39
Hejsan! Idag så var vi på studiebesök i Södertörns Tingsrätt. Det var intressant, spännande, långtråkigt, lite dramatiskt och lärorikt. Lite av varje kan man säga.. :)
På morgonen så var jag och Ida på huvudförhandlig Grov skadegörelse. Det var det tråkigaste jag varit med om! Det var två killar som klottrat och åklagaren satt och förhörde en av killarna i TVÅ timmar, och gick igenom mer än 300 sidor..! Vi drog och käkade lunch ist för klottret -.-'
Jag och Ida satt på Wayne's Coffee i 1.5 timmar och drömde om framtiden (som, efter första rättegången, definitivt inte finns inom rättsväsendet) utan studenten och resor :D

Efter lunchuppehållet så gick vi på en misshandelsrättegång ist, den var intressantare!
Men det konstigaste hände när vittnet skulle vittna. Han var son till målsägande och när har kom in så frågande domaren honom om han ville vittna och då sa han "nej, jag vill inte lägga mig i det här", så domaren sa att han kunde lämna salen om han ville.. Weird! Varför kom han ens dit om han inte vill vittna?!


Det bästa med dagen var, förutom att vi slapp skolan, att vi övertalade vår juridiklärare att flytta fram provet till torsdag ist! *happy*
Men matteprovet är fortfarande imorgon och jag kan inte ett skit! Fuuuuuuck!

Ska nog ta och plugga lite..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0