14 februari

2011-02-14 @ 16:34:41
Idag är det inte bara den 14 februari utan även Alla Hjärtans Dag. En ganska påtvingad och onödig dag påhittad av handeln tycker jag. Jag är ganska likgiltig inför denna "kärleksdag". Man ska väl vara kärleksfull mot sina nära och kära varje dag..? Idag har jag träffat både människor som hatar och människor som älskar denna uppdiktade dag.
Visst om man är i ett förhållande kanske det är mysigt att ha en lite extra kärleksfull dag men varför pressa fram massa kärlek bara för att det är den 14 februari..? Vad tycker ni?? Eller beror min likgiltighet på att jag är singel??
Jag tycker att folk borde bete sig som att det är Alla hjärtans dag varje dag (utan att köpa massa godis och nallar såklart). Världen skulle vara lite mer kärleksfull då :)

Förutom en kramattack från söta Linnéa, en ask med geléhjärtan från farmor och en smskram så har jag inte märkt av alla hjärtans dag, förutom alla hjärtan, nallar och godis som tycks finnas överallt. Alltså jag har inget emot denna dag, men jag tycker inte att den är så speciell.

Idag var det iaf okristligt kallt ute! Och dessutom så spenderades första lektionen i en datasal som var freezing, mina fingrar frös till is typ.. Usch! Vi slutade lite tidigare eftersom vår svenskalärare är sjuk, krya på dig Lalle! Men det var skönt att få komma hem.
Nu ska jag träna med mitt älskvärda lag ;D
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0