Allmän rättslära x 2

2011-01-18 @ 22:06:37

Idag var det "öppen skoldag" på Tumba Gymnasium, vilket betyder att nior från grundskolorna runt omkring kommer och hälsar på. Detta gjorde att de ändrade vårat schema totally! Vi hade endast Allmän rättslära.. TVÅ GÅNGER! Kursen har knappt börjat men jag hatar den redan.
Det handlar typ om vad juridik är (typ tanken bakom) och på vilka sätt en domare kan reps. bör handla och en massa jälva rättskälleteorier och metoder, bläää. Opepp minst sagt.

Dessutom så var våran mentor tillika juridiklärare skamligt oinspererande, det skulle inte förvåna mig om typ alla nior som kom ändrar sina ansökningar.. Han fick det att låta sjukt tråkigt och arbetsamt med juridik, vilket det faktiskt inte är (förutom allmän rättslära då).

Eftersom jag slutade så tidigt så åkte jag först till Rönninge och hämtade Felicia och sedan begav vi oss till Lulu och lagade mat (kyckling och nudlar, blev mycket gott) och sen gick vi och körde vårat "vanliga" pass på Friskis och Svettis.

Nu loggar jag av för idag med vetskapen om att morgondagen endast bjuder på en lektion och inställd träning. Godnatt folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0