Bort med julen

2011-01-07 @ 12:42:10

Nu ska julen ut! Hela familjen har nu tröttnat på tomtar och eftersom det var trettondagen så känns det okej att städa bort tomtar och glitter samt slänga ut granen. Ska bli skönt :)
Jag gillar julen men jag gillar den just som den är, kort och intensiv. Jag går inte och väntar i flera månader på december och ärligt talat så är det lite krystat tycker jag. För mig är det mörkt och kallt och julklappspanik och stress och massa annat fram till den 23de - då börjar julen.
Man tvingar fram glädje och egentligen så är det bara en ursäkt till att äta massa mat och ge varandra presenter.. (Iaf i min okristliga familj) Inget fel med det though.
Missta mig inte, jag gillar julen, bara inte lika mycket som jag alltid gjort. Magin med julen är borta.. Och nu är jag trött på det för "iår"!

Nu ska allt ner i lådorna igen. Ses om ett år.. ;)

Ikväll blir det bio med tjejerna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0