Duktig

2011-01-05 @ 14:53:10

Vet ni vad jag har gjort?? Jag har just spenderat de två senaste timmarna med att skriva läslogg. Duktigt va?! Jaa asså att jag sitter och pluggar på lovet betyder ju att jag inte hann göra det under höstterminen, vilket inte är superduktigt iof. Men ändå! Hade världens ångest innan.. Fast jag har lite kvar tyvärr.

Nu när
jag satt och försökte få inspiration till loggen så kom jag på att man alltid lovar sig själv i början av året och/eller början av terminen att man ska satsa på plugget och låta det gå före (för det är ju det som är viktigast, eller hur?!). Och jag höll just på att lova mig själv, för hundrade gången, när jag kom på att nej, jag kommer ändå bara hålla det i några veckor och sen är det back on track where I've been so many times så det spelar liksom ingen roll om jag lovar mig själv det..
Istället ska jag lova mig själv att inte komplicera att för mig själv. Förra terminen så envisades jag med att träna med landslaget mitt i natten i Solna två gånger i veckan vilket resulterade i att mitt omdöme från samtliga lärare efter en halv termin blev underpresterar. Så nu ska jag bara försöka göra livet så lätt, och roligt, som möjligt och lära mig att prioritera rätt. Uppföra mig lite vuxet helt enkelt.
Och kanske väga upp hösten med att överprestera lite i vår, hehe :P


Vi hörs om nån timme när jag måste vila hjärnan lite från plugget igen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0