Dag 17 - Mitt favoritminne

2011-07-17 @ 13:27:56
Den här är verkligen riktigt svår. Har så många fina minnen. Ska man ta ett spektakulärt, ett som berört en personligen eller ett roligt? Min favoritsysselsättning är att resa och varje resa jag gjort har alla lämnat minnen. Som min och Felicias galna London-dag! Eller Parisresan med Alex som jag fick i konfirmationspresent!

Men det finns en resa som slår alla jag någonsin gjort. Brasilien! Jag var där med min familj 2007, december tror jag det var (då är det sommar där). Mammas bästa kompis bodde där då, genom jobbet, och vi åkte och besökte henne i staden Curitiba. Men det var ju inte det enda vi gjorde. 4 fantastiska dagar i Rio de Janeiro, en weekend i Rio-bornas semesterparadis Busioz och 2 dagar i Foz do Iguacu!

Av allt som den resan bjöd på så var vattenfallen Foz do Iguacu det absolut bästa! Från motorbåtsturen under fallen till lyxhotellet vi bodde på! Det var helt otroligt, som en saga. Om ni vill se en fängslande naturtillgång så råder jag er att besöka världens största vattenfallsområde där Brasilien, Argentina och Paraguay möts.
Detta var bara en liten del av hela området
The major fall
Fängslande..

Det var en underbar resa och detta var höjdpunkten!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0