Dag 11 - Mitt syskon

2011-06-20 @ 16:29:51

Jo jag vet, egentligen ska det stå mina syskon men jag har ju bara ett så då får det bli såhär ist :) Min syster, hur ska jag beskriva henne..?

Hon
heter Alva, är 15 år och har just nu ett regnigt sommarlov (haha!) innan nian. Hon spelar ringette, precis som jag. Men är back och bra på att göra mål, till skillnad från mig.
Hon har långt ljusbrunt hår och biter på naglarna (Ajabaja!). Vi är inte särskilt lika till utseendet, bara på munnen (fast det är bara jag som ser likheten). Jag ler mer öppen mun och hon med stängd. Hon älskar musik och jag älskar skor, men vi båda älskar att resa! Hon är den konstnärliga och den sluga av oss. Dessutom har hon en målmedvetenhet som jag saknar helt. Hon kan spara pengar om hon vill. Jag kan inte ens hoppa shopping för en utlandsresa, haha!

Hon
är "skämtaren" och jag är "skrattaren", hon kan få mig att asgarva med en blick! Det älskar jag med henne, att vi har så kul tillsammans. Det har inte alltid varit så. Men jag tror att det är lättare att vara mer som kompisar när man är äldre. Vi bråkar fortfarande, kan vara smärtsamt ärliga mot varandra och vara j*vligt pms-iga när vi är på det humöret. Men vi är aldrig riktigt osams. Bara lite syskonkärlek ;)

Jag
tror att vi är som de flesta systrar. Lika men ändå olika.

Turkiet '11

Puss på dig syrran ♥ 

Kommentarer
Postat av: Alva Linde

puss <3

2011-06-22 @ 18:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0