"Vi hade ju faktiskt kul"

2011-06-26 @ 12:51:11
Ojoj, vilken helg det varit! Bästa midsommar ever - fullt ös! Och världens mysigaste slappardag igår :) Har precis suttit och kollat igenom alla bloggar och tagit del av alla andras firande. Trots att ingen öppet menar det så blir det på något sätt som att alla vill bräcka varandra med sitt firande. Jag vet, det beror på att alla har haft det toppen på sitt eget sätt. Så jag tänker inte försöka övertyga er om hur mycket bättre min fest var än alla andras (trots att det var helt sjukt awesome!).

Jag firade traditionsenligt hemma på "gården" på "logen" (jag bor på en fd bondgård) med familjen, grannar och vänner. Vi sket i midsommarstång (seriöst nu, vem tycker att det är KUL på riktigt att dansa runt den?), jag och Lousie gjorde midsommarkransar (min blev förstor dock), lockade Lousies hår, "åt" sill, åt (på riktigt) lamm och supergod tårta (dock inte tillsammans, såklart). Satt och väntade i två timmar på att pardansen skulle sluta, pardansen slutade och vi partade loss - totalt! Två timmar senare var vi helt döda men körde i några timmar till innan kvällen avslutades med nattdopp i iskall sjö!

Igår vaknade jag kvart i ett (tidigt!) och åt megastor superfrukost! Sedan satte vi oss ute i trädgården och läste tidningar, sov och klagade på trötthet och blåsor under fötterna - tills det började regna! Då satte vi oss inne och kollade på film och åt massa onyttigheter. Efter filmen gjorde de vuxna iordning maten medans vi andra kollade på How I met your mother och Two and a half men. Vi gjorde pizza - utomhus - på grillen! Så coolt! Sen blev det mer fika och Harry Potter 7 part 1. När filmen var slut var det dags för alla att bege sig hemåt. Jag och syrran avslutade med Eclipse och supermegasnygga Taylor Lautner!

Har helt tappat tidsperspektivet, är fortfarande trött och har en stor blåsa mellan ena stortån och trampdynan :( Men det var en minnesvärd helg, totally awesome! Längtar redan till nästa år ;D
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0