Berlin baby! part 3

2011-03-28 @ 21:19:25
Den 28 februari var vår sista dag i den tyska huvudstaden och även den softaste! Det här var the big shopping day! Men tro det eller ej men trots rea inne på The North Face och miljontals andra underbara affärer så kom jag hem tomhänt. Jag vet inte om jag är mest chockad eller imponerad. Men efter lite ögonshoppning så tog vi oss enda högst upp i KaDeWe (Kaufhaus Des Western) och åt en supergod lunch! Gulaschsoppa med gott bretzelbröd och massa underbar frukt till efterrätt! Mumma!

Efter lunchen så bestämde vi oss för att (even though we've been there) man måste åka till Potsdamer Platz när man är i Berlin, sagt och gjort. Vi åkte dit, gjorde en 3,60 (snurrade ett varv), tog lite bilder och gick, haha! Sedan letade vi efter och hittade vår släktings inspelningsstudio, men han var tydligen i Sthlm just då så vi fick nöja oss med foajén. Vilket vi verkligen gjorde, tog massa finfina foton i spegelväggarna, hehe..

M&P ville åka ut i "öst" och se hur det såg ut där så vi tog t-banan ut från centrala Berlin och hamnade i 60-talet. Haha, skojade bara! Men det var som att åka tillbaka i tiden, gamla kommunistbyggda lägenhetskomplex och paradgator breda som jag vet inte vad! Vi bestämde oss iaf för att gå tillbaka till nutiden.. Bara det att vi var j*vligt långt ifrån Alexanderplatz (centrala Berlin) så det var en onödigt lång och dessutom totalt supertrist promenad!

Väl tillbaka i centum så kollade vi in Världsuret, ett shoppingcenter och köpte en bretzel till syrran (hon tjatade om kringlan hela vägen från öst!). På kvällen kom vi på att vi inte ätit någon tysk mat. Så det blevDeutsch Küche på Unter den Linden!

Dagen efter var det avfärd tidigt på morgonen, taxi hämtade 06.15 och det blev frukost på flygplatsen. Det blev en riktigt lyckad weekend som jag inte hade några förväntningar på alls.. Once again; Åk till Berlin!
Lunch
Bästa efterrätten ever!
Långt hår..
Potsdamer Platz
sis ♥
Utanför studion
Som sagt, fint.......
Östra Berlin
Början av Karl Marx Allée
Världsuret
"Vår" u-bahn station

Det bästa med den här resan var att jag till min stora förvåning uppskattade den mycket mer än jag hade trott! Hade en känsla av att Berlin inte alls var så roligt, coolt, intressant eller mysigt som det faktiskt var!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0