10 år senare

2011-05-02 @ 09:49:24
Al Qaida-ledaren Usama bin Ladin är död. Amerikansk militär sköt igår ihjäl terrorledaren. Äntligen. Nästan 10 år efter att "jakten" påbörjades, efter terrorattentatet mot WTC den 11e september.

Jag vet inte hur man ska reagera på såna här nyheter. Visst det är bra att de stoppat världens sjukaste människa men jag tycker ändå inte att man borde fira ett mord, hur hemsk människan än var. Nu låter det kanske som att jag försvarar psykopaten, vilket jag verkligen inte gör! Men jag tycker att det känns fel att fira. Vilket man uppenbartligen gör på flera ställen bl.a. i Washington och New York.
Lättand är kanske en bättre beskrivningen på vad man känner. Frågan är bara, hur kommer terroristerna hämnas?
Breaking news..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0