"Excuse me, do you know where the castle is?"

2011-05-26 @ 17:39:15
Nu har vi varit och kollat på slottet, skakat hand med en militärman i cool uniform, köpt glass på engelska och turist:at oss i Gamla stan. Det var väldigt kul och inte riktigt så pinsamt som jag trodde det skulle bli. Allt finns dokumenterat på kort i Fikas kamera så när jag får dom bilderna får ni se :)

Jag måste erkänna att vi var riktigt bra på att låtsats vara turister, vi råkade aldrig byta till svenska och lyckades med att se vilse ut (trots att vi varit där miljontals gånger..) Jag hette Natacha och kom från Polen!
Det blev ingen picknick som planerat. Lite synd, det hade varit mysigt! Nu ska jag engagera mig i något lite mindre intressant nämligen hetronormen som jag ska analysera, komplettering i samhällskunskap. Jag visste inte att hetronormen fanns, alltså som ett begrepp, jag vet ju att det är så. (Hetronormen = Ett samhälle där hetrosexualitet är det vanligaste och mest accepterat)

Watashi wa ichiban desu! ("Jag är bäst" på japanska)
Kommentarer
Postat av: Emi

riktigt rolig dag hahaha! :D



sv: var tvungen att skriva ett inlägg bara för att få in den bilden, haha!

2011-05-26 @ 17:43:26
URL: http://emerie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0