Girighet och sånt

2011-05-29 @ 13:29:49
Idag är det söndag, men jag behöver inte ha någon söndagsångest. Dels för att det snart är lov så man börjar se slutet av tunneln men mest för att jag är ledigt imorgon! Yes, you heard me! Imorgon är det TG-student vilket betyder att vi som tvingas spendera ett år till i Tumba-slaveri inte behöver infinna oss.

Har inga planer för dagen faktiskt. Vi hade en idé om att åka till Vingåker Factory Outlet och shoppa lite business-outfits. Men vi kollade hemsidan och de verkade inte ha särskilt mycket bra (Eller asså de hade inte det vi ville ha iaf. De hade väldigt mycket annat). Dessutom ligger det ju en bit bort..

För tillfället håller jag på att leta jobb. Det går inte direkt superbra. Jag har ganska många strikta krav (typ att det inte får vara för långt bort, flexibla arbetstider och inte särskilt ofta - ringetten och skolan tar ju ganska myckt tid..) så det är ganska svårt att hitta nått som passar! Jag vill helst ha ett barnpassningsjobb, men de flesta bor så långt bort och vill ha hämtning (och jag vet ju inte hur mitt schema kommer se ut nästa termin)..
Jag och Alice chattade nyss på facebook och kom på att man blir girig så fort man får pengar (jag är redan girig och jag har inte ens börjat jobba än..) Haha, hur ska det gå med oss?
Nu ska jag hitta på något att aktivera mig och syrran med!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0