"Juridik: Ett instrument för att förändra samhället"

2011-05-22 @ 19:19:03
Sitter och sammanställer intervjun av domaren jag träffade för några veckor sen. Jag ska redovisa det imorgon och jag har inte orkat förbereda det förens nu. Inte för att jag kan påstå att jag har någon större lust att göra det nu, men av obvious reasons har jag inget val.. Som tur är så är jag faktiskt intresserad av det.

Domaren, eller nja han är faktiskt chefsrådman (domare som är chef för en avdelning av tingsrätten), var mycket trevlig och väldigt, väldigt smart. Han hade koll om man säger så. Så det är inte särskilt jobbigt, men ändå. Det är plugg och det gillar vi inte..

Bränt mig har jag oxå, så ingen mer sol för mig idag.. Så jag har liksom inget annat val än att fördjupa mig i edn internationella avdelningens arbete med överlämnande av Assange (jo, det är faktiskt det han jobbar med. JAG har intervjuat HAN som är ansvarig för att få ASSANGE utlämnad till Sverige! Coolt va?)
"Rättsväsendet är politikernas främsta verktyg för att utöva sin makt över samhället"
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0