Varför ha en rättsordning?

2011-05-24 @ 21:29:33
Ja, varför? Kan någon snäll själ förklara det för mig?! Sitter och pluggar på rättsfilosofier, lagtolkning och rättstillämpning uppblandat med typ en miljon rättsfilosofer till morgondagens prov. Det är svårt, alldeles för mycket och möjligt att få en överblick. Tur att jag har choklad att trösta mig med!

Jag tycker det är kul att läsa juridik, det kanske inte verkar så. Det är väldigt intressant och så. Men inte Allmän rättslära! Usch :( Det är bara så tråkigt..! Man tror att det ska vara kul men neeeeeej. Blä på det.

Bara ett prov kvar, ett prov. Sen slipper jag det. Kom igen nu Annika!

Back to work: Vad är det för skillnad på en föreskrifts legalitet och legitimitet?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0