Lucky Bakery

2010-03-17 @ 18:16:41

Hejsan! Idag på Civilrätten så hade vi redovisning av våra företag. Jag och Ida har gjort (endast teoretiskt) handelsbolaget Lucky Bakery. Det är ett café/bageri som säljer lyckokakor! Alltså inte såna där kinesiska papperssmakande lyckokakor utan goda, mumsiga cookies, typ.

Det blev dock lite dramatik eftersom man var tvungen att ha en power point-presentation och vi inte hade gjort någon. Så hela matten och lunchen gick åt till att fixa det. Blev dock lyckat med tanke på omständigheterna. Hade massa smaskiga bilder på kakor som bakgrund ;)

Sedan så kom själva redovisningen, först så blev det strul med smartboarden men efter det gick det bra! Bengt (vår lärare) tyckte den var superbra (a))

Skönt att ha det gjort iaf :D

Nu är jag oerhört sugen på chocolate chip cookies dock ;P Dessutom så var yoghurten slut så jag kunde inte göra smoothie :( Ska be mamma köpa det så jag kan göra det till frukost imorgon. 
Imorse gjorde jag en smoothie med hallon, blåbär och björnbär med lite apelsin (som man pressar liksom) Blev supergott! :D Älskar smoothies, man får massa vårkänslor av dem!

 
Mums! Hallon, blåbär, jordgubbar och björnbär :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0