Sista sommarlovet

2011-08-23 @ 22:33:48
Sitter och tänker på hur sommaren varit. Jag, Lousie och Felicia satt och pratade om vad vi har gjort i sommar och vad vi inte gjort och det har fått mig att fundera. Det känns som att det saknades något, trots att det varit min roligaste sommar någonsin. Imorgon är det första dagen i skolan för sista gången. Hur sjukt är inte det?

Jag har sett fram emot skolstarten i nästan en månad. Ja, jag är lite konstig.. Men nu när jag väl ha hela trean framför mig så vill jag bara gömma mig under täcket och ha sommarlov föralltid. Typ.
Det känns läskigt att börja trean, sista året i skolgången. Allt ansvar och alla frågetecken. Vad ska man göra sen? Kommer det att lösa sig? Vad händer om man väljer fel? Eller om man misslyckas..?

Att börja skolan imorgon kommer känns spreciellt. Precis likadant som det kändes när man - liten, nervös och rädd - började sexårs. Fast tvärt om.

Gud, förstår ni nått av det här är ni värda en medalj. Jag bara bubblar på.. Vad jag menar är att det betyder mycket att börja sista åren. Lite sentimental får man faktsikt bli.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0