På spaning med...

Good söndagsunderhållning ;D

Sista juli

2011-07-31 @ 19:02:56
My god! Tiden går snabbt.. Känns konstigt att det är augusti imorgon. Bara 24 dagar kvar till skolan börjar.

Idag tog vi en lång cykeltur, runt sjön. Det var superfint och riktigt kul. Det var länge sen jag cyklade. Efter det gick vi till sjön och badade och gosade med grann-bebisen Linus! Mys! Nu har Caroline åkt hem till Nacka, känns lite trist. Men det har varit en skitkul vecka!

Imorgon ska jag spela match mot ett kanadensiskt lag, kul! Dock lite ovant, men det får gå iaf ;)

Nu väntar augusti!

Sommarlov

2011-07-31 @ 11:58:57
Hejsan! Ni får ha lite överseende med my absence nu under sommaren. Att sitta framför datorn är inte min högsta önskan just nu när det är soligt och fint. Dessutom känns det för första gången som att deft är lov. Eftersom jag började med jobb sen England och nu massa traditioner med Carro så har jag inte riktigt hunnit inse att det är sommarlov..

I fredags var Felicia och Louise här med sina föärldrar, det var mycket trevligt. Och väldigt roligt att se hur lika alla är sina föräldrar, haha! Felicia hade med sig några av bilderna från England så vi fick se, mycket kul :) Jag ska visa er så fort jag får dem av henne ;)
Själv tog jag sammanlagt hela tre bilder..

Nu ska jag ut och njuta av mitt lov! Vi hörs senare xD

Lilla grotten

2011-07-30 @ 14:10:17
En camping-natt om året. Det är vår melodi. Mer klarar ingen av oss av och vi gör det mest för att det är tradition mer än för att vi vill det. Med det menar jag inte att det är tråkigt, men det är ju så mycket skönare att sova i en sång än i ett tält på en sluttning.

Mycket mat, inte så mycket överlevnad och massa skratt - så ska det vara!
Paddling, nödvändigt då båten är för liten för oss alla..
Badning :)

Awesome!

Raggmunk

2011-07-29 @ 13:56:24
Jag är hungrig! Jättesupermega hungrig faktiskt. Har varit uppe superlänge redan, gick upp halv nio :O Så det var ett tag sen frukosten.. Sen dess har jag städat samtidigt som jag umgåtts med Carro :) Bra mix, huh?

Ikväll kommer Louise och Felicias familjer hit. Det ska bli kul :) Vi tyckte att våra föräldrar behövde lära känna varandra lite nu eftersom vi känner varandra så bra. Så bring it on!

Nu ska jag återvända till raggmunksvärmningen! M-A-T-!

Bronze

2011-07-28 @ 13:10:01
Hemkommen och renduschad efter en natt på Lilla grotten, ön vi var på. Riktigt mysigt var det :) Nu ska vi ner till sjön igen för lite solbadning ;D

Have fun!

Cubiculum vacuum

2011-07-27 @ 16:17:53
Hej på er! Idag har jag, som ni som kan latin redan listat ut genom rubriken, tömt min garderob. Fast jag har inte riktigt tömt den utan snarare rensat ur den. Bort med det oanvända och gamla och lämnat plats till de kommande, nya höst- och vinterkläderna! Körde lite SATC-style med syrran och Carro och hade "Take" och "Toss" lappar (ni som sett ettan förstår..)

Dessutom har vi varit och inhandlat massa godsaker till kvällen. Vi ska nämligen ut till en ö och tälta inatt! I know, hemskt att sova i tält, men otroligt mysigt att sitta på ett berg vid sjön och grilla. Det är en tradition vi har, varje sommar är det EN tält-natt. Kommer bli awesome!

nu ska jag lägga in det sista som fått dispans att vara i garderoben och packa till ön. Peace på er!

Grönan

2011-07-26 @ 22:06:01

Syrran, mamma (som inte vill vara med på kort), Carro och jag i Vilda musen!

Har
haft en skitkul dag på Grönan tillsammans med dessa fina människor! Nya attraktionen Twister var grym, hemskt lång kö dock. Nu är jag snurrig och trött xD

Harry Potter and the Goblet of Fire och middag's comin' up!

Wiiiiie

2011-07-26 @ 11:22:22

Nu drar vi till Gröna Lund och snurrar runt, far ner och har kul!
Ha en fin tisdag!

Something borrowed

2011-07-25 @ 17:01:00
Drar in till Sthlm med syrran och Carro och kollar på Something borrowed. Känns som att det är vad man klarar av idag. Helt utmattad!
Let's go!

R.I.P.

2011-07-25 @ 14:00:09
Det finns inga ord som beskriver sorgen och chocken. Hemskt.

"Uppsläppt eller utsatt?"

2011-07-25 @ 12:56:46
Hej på er! Nu är jag hemma igen. En underbar, knasig och awesome vecka med No life Trio i Manchester! En fantastisk dag i London, Harry Potter på en old fashion biograf och mycket annat. En vecka är alldeles för kort dock.. Mer om det senare (ska få bilder från Felicia).

nu är man back to reality igen. Lite hemskt uppvaknande man fick. Spenderade hemresan med att snörvlande läsa DN och Aftonbladet (som fanns gratis på flygplanen) pärm till pärm och försöka inse vad som hänt. Helt galet. Kan inte riktigt förstå.. Men det är skönt att vara hemma, trots allt.

Nu ska jag umgås lite med syrran och Carro som sitter och river i mina nyinhandlade smycken (hehe) Kram!

Dag 17 - Mitt favoritminne

2011-07-17 @ 13:27:56
Den här är verkligen riktigt svår. Har så många fina minnen. Ska man ta ett spektakulärt, ett som berört en personligen eller ett roligt? Min favoritsysselsättning är att resa och varje resa jag gjort har alla lämnat minnen. Som min och Felicias galna London-dag! Eller Parisresan med Alex som jag fick i konfirmationspresent!

Men det finns en resa som slår alla jag någonsin gjort. Brasilien! Jag var där med min familj 2007, december tror jag det var (då är det sommar där). Mammas bästa kompis bodde där då, genom jobbet, och vi åkte och besökte henne i staden Curitiba. Men det var ju inte det enda vi gjorde. 4 fantastiska dagar i Rio de Janeiro, en weekend i Rio-bornas semesterparadis Busioz och 2 dagar i Foz do Iguacu!

Av allt som den resan bjöd på så var vattenfallen Foz do Iguacu det absolut bästa! Från motorbåtsturen under fallen till lyxhotellet vi bodde på! Det var helt otroligt, som en saga. Om ni vill se en fängslande naturtillgång så råder jag er att besöka världens största vattenfallsområde där Brasilien, Argentina och Paraguay möts.
Detta var bara en liten del av hela området
The major fall
Fängslande..

Det var en underbar resa och detta var höjdpunkten!

Väntan

2011-07-17 @ 11:59:14
God morgon på er! Är helt pirrig. Det ska bli så kul att träffa Swain's igen och att Lousie och Felicia följer med! Väskan är fullproppad (dock inte bara kläder och skor, en del presenter oxå!) och passet är med. Nu är det bara att vänta.. Jag hatar att vänta.

Vi ska träffas på Arlanda vid tre. Jag får fördriva tiden med en dusch och körkortsteori. Kanske lite Harry Potter oxå ;)

Red

2011-07-16 @ 14:52:03
Dagen har ägnats åt sista inköp inför resan, packning (jag är klaaar!) och städning av huset. Vi har gäster ikväll, grillkväll. Det kommer bli skitkul men idag hade jag hellre tillbringat med att i lugn och ro fixa allt inför England. Men det här funkar ju..

Nu ska jag springa och skaka några mattor (elr nått) Ha en fin lördag!
Bytte till min röda resväska ist!

The black suitcase is mine!

2011-07-15 @ 21:53:50
Packing and packing and yeah..? Nu är jag hemkommen till min sköna säng (sömnbrist pga hård säng), min garderob och internet. Känns skönt faktiskt. Hur skönt det än är att vara isolerad i en liten stad i södra Sverige med enbart sällskapet, shopping och arbete (så som målning och gräsklippning) att umgås med. Reta småstaden genom att peka ut dess (åtskildliga) brister som en äkta stockholmare har vi oxå gjort. (Trots att vi kommer från Södertälje, men enligt småländarna är vi stockholmare)

Lämnade småkusinerna gråtande (sötnosarna) och moster i stugan i morse, stannade till i Jönköping för att komplettera shoppingen och begav oss sedan hemåt till högläsning av första Harry Potter-boken, myspys!

Nu har jag vräkt ut innehållet i min smålandspackning och ska påbörja Englandspackningen. Vilket lär bli betydligt med omfattande än denna stug-visits klädbehov. Dessutom ska presenter till familjen få plats och rum för shopping lämnas. jag ser verkligen fram emot att få träffa fina Manchester-familjen igen! De är såna underbara människor. Jag har bara känt dem i tre år och ändå låter de mig flytta in hos dom lite näär jag vill och ta med mig vilka och hur många jag behagar. Adorable!

Min svarta resväska är framplockad, dags för provpackning nr 1!

Maajkmasowski

2011-07-09 @ 14:37:56
Jag hatar att packa! Men ändå är det skitkul. Konstigt :P Nu håller jag på att packa inför en vecka i sommarstugan i Småland. Jag kommer hem en dag innan vi ska till Manchester. Panik!! Som sagt jag gillar inte att packa.

Är som tur är snart klar, vill verkligen åka nu. Så segt att gå omkring hemma och vänta på att åka. Har kommit fram till att jag inte har några snygga sommarkläder. Allt jag köpt lately har varit till jobbet dvs. kontorskläder :( Får bli lite shopping av summer wear i Värnamo!

Jag kommer förmodligen inte ha tillgång till internet under veckan så vi hös igen nästa lördag! Ha det bra så länge! Enjoy the summer! xD Puss!
Inte särskilt bra kamera, men ändå. Titta vad jag har på mobilen! Maajkmasowski från Monsters Inc. (Egentligen Mike Wasowski..) Från Japan, mina vänner köpte den till mig! Love it!

NU

2011-07-08 @ 16:35:52

Precis nu slutar jag jobba! Det känns galet skönt. Detta betyder att jag överlevde fyra veckor på ett kontor, fick mer gjort än vad som efterfrågades och fått jobberbjudande till nästa sommar, helt okej :) Dessutom får jag nu mitt fantastiskt efterlängtade sommarlov! Det behövs verkligen..!

SOMMARLOVET BÖRJAR
NU!

Kossa

2011-07-08 @ 11:17:15

Sista dagen på jobbet! Finalement :D Vi var nere i kaféet och fick jordgubbar och glass för ett tag sen. Det tog ett tag innan jag fattade att det var för att jag slutar som vi gjorde det. Haha! Jag blev iaf tackad och lyckönskad (med juridikstudierna) och välkomnad att komma nästa år igen. Dessutom fick jag ett tackkort i form av en patentmapp - såna jag jobbat med här! Kul minne liksom! Och en ko! (DeLaval producerar och säljer ko-grejer. Typ mjölkningsmaskiner och sånt)

Ja, inte en riktig ko alltså. En sån här leksakskossa :)

Jag kommer nog sakna att vara här. Lite iaf ;) Men det ska bli skönt med lov, sovmornar, sena kvällar och att få bete mig som en tonåring igen! Nu ska jag jobba på, jag hatar att lämna något utan att göra klart allt. Och det är troligt att jag inte hinna allt på den sista uppgiften (Som egentligen är en extrauppgift så det gör inte så mycket. Men ändå!)

Later!

Funeral

2011-07-07 @ 09:42:36

Idag blir det bara några timmar på kontoret sen begravning, sen hem och packa (åker till sommarstugan på lördag) och sen träna senare ikväll.

Känns
som att det kommer bli en påfrestande dag. Vi hörs senare!

PS.
Igår körde jag inne i Södertälje (rödlysen och rondeller och hela skiten.) Dock med en automat. Men ändå! :D

Pluttis

2011-07-06 @ 13:53:02

Örgh. Jag är uttråkad. Håller på att rensa ur ett annat arkiv (Tar det aldrig slut? Hur mycket papper kan det finnas?!) Längtar väldigt mycket till semestern (som börjar på fredag kväll!). Ju närmre man kommer desto mindre arbetslust har man. Jag vill bara vara ledig nu.
Som mina kompisar som jag träffade igår. De har inte gått upp innan 09 på typ tre veckor. Då har jag fikarast liksom.. Nä, nu får det gärna bli fredag! Eller iaf kväll. Jag ska till Emilia idag efter jobbet och äta middag och umgås lite.

Igår
körde jag igen. (Bara så ni vet, jag kommer typ bomba bloggen med övningskörning..) På en riktig väg. Stolt! Det gick faktiskt bra, jag kunde växla och hålla hastigheten och allt :D Ska köra till Emilia idag oxå, från jobbet.

Idag fyller Annela-Pannela 16 år! Grattis Pluttisen ♥

Eve och Pluttis (som är stor nu..) ;D

Ekonomi-tant..?

2011-07-05 @ 13:36:16

Nu har jag gått och blivit ekonomi-tant oxå :( Eller nja, men jag håller iaf på att fylla i ett patentsystem med kostnader från 2009 och 2010. Ganska enformigt faktiskt. Men så går det när man jobbar för snabbt, då får man tråkiga extrauppgifter :P

Isträningen
igår var superkuuuuul! Så sjukt roligt att vara på is igen, även om det bara är för en vecka. Det var mycket folk (trodde många skulle vara borta eftersom det är sommar..) och det gick riktigt bra!

Idag
blir det dock ingen träning. Ska möta upp Lousie och Felicia efter jobbet och planera England! Jag och Louise åker iväg åt olika håll i helgen och kommer hem dagen innan vi åker och Felicia var oförskämt upptagen (hehe). Kort sagt, vi måste ses idag om vi ska hinna träffas innan Arlanda.

Nu
ska jag återgå till det elektroniska (sjukt sega) patentarkivet Ipendo.

Ice ♥

2011-07-04 @ 17:19:00

Kärt återseende! Idag ska jag in i ishallen igen och andas den torra, kalla luften och träffa mitt fina lag! Isträning på sommaren är något av det skummaste men också mysigaste som finns! Har fyra pass den här veckan, men kommer förmodligen inte hinna med alla. Har ju jobb och liv att tänka på :P

Skates on!

The last week

2011-07-04 @ 10:07:12

Nu är sista jobbveckan inledd. Känns ganska skönt faktiskt. Det var trots allt länge sen jag hade sommarlov (på riktigt) När man går upp tidigare och kommer hem senare än när man går i skolan så känns det inte riktigt som sommarlov. Men snart så!

Ska
jobba på här. Ska ta tag i ett nytt arkiv idag! Är klar med de jag höll på med förut. Och så ska jag kolla upp London-info till Englandsresan! Så pepp :D

Piccadilly C, London-dagen förra året

Dag 16 - Min första kyss

2011-07-03 @ 17:26:51
Nu blev det personligt här.. Hehe. Men jag ska försöka ta det så opersonligt och objektivt som möjligt.

Jag var nog ganska "sen" med min första kyss. De flesta av mina vänner hade redan fått den så följaktligen hade jag hört ett par utläggningar om hur det var. Det förvånade mig var att det inte alls var som jag hade fått berättat för mig. Det är klart att det är olika för alla. Och det beror väl på var och när och alla andra contributing facts. Men för mig var det inte blött eller trevande. Det var mysigt.

Jag har aldrig känt ett behov av att ha det avklarat. Jag ville inte tvinga fram något jag sedan skulle ångra (Har flera kompisar som ångrar sin första kyss. Och det känns fel och lite synd) Jag ångrar inte min första kyss även om det inte var med Mr. Right. Men det kan man inte direkt förvänta sig heller. Det var inte perfekt men det var en början.

Puss på er!

"Vägen till körkortet"

2011-07-03 @ 12:13:17
Hejsan! Hur mår ni efter helgen (och veckan)? Jag börjar vakna till liv här borta iaf. Dock måste jag erkänna att jobbveckan varit jobbigare än helgen. Är inte det sorgligt? Det får det bli ändring på! Igår var Runhellen's här. Trevligt som vanligt! Massa mat, superbra väder och planerande av kommande resor tillsammans (NEW YORK!!!!!!!!)

Idag ska jag övnigsköra. Måste lära mig hur kopplingen funkar, fick nämligen köra vår automat i fredags. Big mistake. Hann vänja mig vid det innan jag hunnit köra iväg, haha! Så nu ska det kopplas och växlas!
Och så ska jag träna idag. Vi har fått "läxa" från tränarna - att träna minst två gånger i veckan. Uschamej! Fast det är inte så jobbigt. Bara svårt att hinna med. Det finns ju så många andra roliga saker att göra på sommaren!

Ha en fin söndag!

Roll on Friday

2011-07-01 @ 12:51:28

Har egentligen inte intressant att skriva men skriver ändå. Bloggskadad much? Jag sitter på kontoret (som vanligt) och har inte särskilt mycket att göra men det finns alltid något att sysselsätta sig med. Ganska bra balans faktiskt, ingen stress! Och snart är det helg, yeey! (Även fast ingen annan bryr sig eftersom de är lika lediga oavsett vilken dag det är)

Firandet
av Alina igår var supermysigt! Vi chillade på ett berg och åt massa onyttigt! Mumsig chokladtårta bland annat. Men jag var ju tyvärr tvungen att åka tidigare pga jobbet. Var nog smart dock, är inte särskilt trött idag! Pappa kom och hämtade mig och jag fick lära mig tanka (haha!) och jag fick övningsköra lite mer. Denna gång gick det mycket bättre! Klarade att starta flera gången utan att få motorstopp en enda gång!