En shopaholic i NY och 2012

2010-04-14 @ 17:18:14

Cha cha bloggen! (skojja bara lite med Ida och Fika)
Idag var det en väldigt soft dag i skolan, eller faktum är att vi inte spenderade särskilt mkt tid i den. Vi började kl. 8 med svenska (enda dagen vi börjar 8 den här veckan, yes!) Vi började med ett nytt arbetsområde - reklam! Riktigt roligt faktiskt!

Vi fick en bild på en mobil (eller som vår lärare sa "någonting - den finns inget som säger att det måste vara en mobil") vi skulle iaf göra en reklamtext, komma på en slogan och fixa en presentation av den nya produkten (mobilen på bilden).  Jag, Ida och Kryckan jobbade tillsammans och vi kom på massa bra idéer. :)
Vi bestämde att det skulle vara en mobil iaf (det gick lixom inte att komma ifrån - det var en mobil på bilden!) men den hade massa extra funktioner, förstås fanns internet (facebook och spotify), kamera och musik och sånt, det det var en touch men det fanns "tangentbord". 
Men det speciella med den här mobilen var att den även var en träningskompis - det finns massa träningsprogram i den och ett tillhörande bälte så att man kunde sätta fast mobilen på magen eller något annat ställe på kroppen så var det en muskelstimulator inbyggd så man fick muskler! (Y) En investering helt enkelt!

Sen så hade vi inställda lektioner så jag, Ida, Kryckan och Lulu åkte till Rönninge och fikade (åt lunch) och sen köpte vi glass (a), jag åt en twister - älskar dom! Sen så promenerade vi omkring i Rönninge lite grann och sedan åkte vi tillbaka till skolan och hade Historia och Civilrätt. Mysig dag :D

Nu har jag suttit i solen och läst En shopaholic i NY, läste ut den, den är skitbra! Man blir inte ett dugg shopping-sugen! (GROV IRONI)

Funderar på att ta en promenad och sedan göra filmrecensionen till svenskan. Jag ska recensera 2012.
Bäst att gå medans det fortfarande är soligt och fint!

:D

Kommentarer
Postat av: Stolpen

INTE OKEJ ANNIKA!! :O

2010-04-14 @ 19:48:55
URL: http://iling.blogg.se/
Postat av: Felicia

Sv; Ja, jag tycker att den är jättebra. :) Men jag vet många som inte fattar ett skit. xD

2010-04-15 @ 08:26:18
URL: http://bluberrie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0