The 31st of July 2010, part 3

2010-12-08 @ 22:22:31

Dagen efter bröllopet var dagen då jag och Felicia vaknade (alldeles) för tidigt och satte oss på ett tåg till den brittiska huvudstaden, London. Ingen av oss hittade för fem öre och det enda vi hade med oss var en karta, men allt gick bra! London är lätt att hitta i, även för två svenska blondiner..
En helt otroligt dag jag aldrig glömmer! Vi ville göra allt så.. vi gjorde det! Sprang runt typ hela London på 12 timmar.. Vi anlände 09 och tåget hem avgick från världens bästa stad 21, vi fick iaf ett halvt dygn där. Dagen gick alldeles för fort men vi hann med så sjukt mycket att man blir matt bara av att tänka på det.

Jag tror att vi gick på lycka och socker hela dagen, och satt stilla några få timmar (inne på olika McD's). Felicia, the photographer herself, tog självlart massa fina bilder och många fler än jag.. Så gå in på hennes blogg och kolla in finbilderna ;) http://bluberrie.blogg.se


07.22 på tåget. Sååå pepp på Huvudstadsbesök!





Stod på London Bridge och kollade på Tower Bridge..


Fina Felicisen med hennes coola kamera


McD's besöktes som sagt flera gånger.. Lika bra som svenska donken, näe förresten så var det nog bättre eftrersom man kunde beställa större meals.. :P

Vi gjorde massa mer men jag fotade inte så mycket, tyvärr! Men för att sammanfatta; Vi älskar London, tunnelbanan är bäst och inte alls svår att förstå, vi hade ingen aning om var vi var hälften av tiden men lyckades lokalisera oss tillslut (oftast med hjälp av filmer som Harry Potter och Sherlock Holmes), vi hade sjukt ont i fötterna när vi kom hem, jag förstår inte riktigt hur vi orkade.. 
Mer resebilder kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0