Varför?

2010-12-23 @ 13:12:13

Jag läste nyss på Blondinbellas blogg att hon köpt Rörstrand koppar, och ja jag följer hennes blogg - slaviskt, varje dag.. Även vi har såna koppar som mamma fått från jobbet eller nått och mina föräldrars guddotter Carolin samlar på serien (hon är 19 år och otroligt mogen).
Jag har själv köpt koppar, fat och kannor till henne, men jag har alltid undrat vad folk gillar med serien?? Själv ogillar jag den väldigt mycket, men det vågar jag såklart inte säga till dem.
Den är tråkig och vanlig och kopparna har för smala kanter (inte gott att dricka ur dem). Jag vet inte varför jag har så mycket emot en porslinsserie, kanske för att den dyker upp överallt och folk prisar den hela tiden! Dessutom så är det ingen som köper den enda fina färgen - rosa!

Vi har den här färgen, äng. Det är även den värsta.. Har aldrig druckit ur dem.

En fin serie däremot är iittala! Det är min serie. Det finns inga fel på denna serie, den är rolig, annorlunda, man kan mixa dem på ett fint och coolt sätt..! Perfekt! Så nästa födelsedag önskas fina iittala koppar i blått, rött och vitt!


Den svartvita är inte så rolig men de andra!

UGGLA!!

Och det är ugglor och andra djur som motiv.. Hur mycket bättre kan det bli? Nej just det, det blir inte bättre!

Kommentarer
Postat av: Felicia

Sv; Jag är mycket stolt över dig! Dock var det den korta versionen... xD Försökte också kolla på den, men det saknades en massa som jag är van att se. Så jag satte på den på dvd istället! ;)

2010-12-23 @ 15:57:36
URL: http://bluberrie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0