Hubbadja

2010-01-17 @ 13:24:54
Sorry för dålig uppdatering... har inte haft tid elr ork att skriva ihop nått inlägg :P

I torsdags blev jag typ sjuk, trodde det var mensvärk men det kan ha varit något annat... Samma dag skulle jag och Fika hålla i uppvärmningen på idrotten, men även Fika hade mensvärk och låg hemma... Helt sjukt asså!! Samma dag, snacka tajming :P Men på eftermiddagen var jag ändå tvungen att släpa mig in till Södertälje för jag hade tid hos frisören. (Nyårslöftet - vårda håret) Jag har gått till samma frisör i flera år och man kan säga att jag fick en kind-of-utskällning när hon såg hur slitet och tunt mitt hår hade blivit... Klippte av ca 5 cm, känns kort men ändå så skönt! Mitt hår ser redan bättre ut. Jag lovade henne att komma tillbaka om ca 10 veckor. Dessutom fick jag nån dunderbalsam/inpackning :) Sen på kvällen var det träning, alltid bra att träna när man har mensvärk =D

I fredags var jag i skolan och det var typ som vanligt. Fick vårt nya schema, BLÄÄ!!
Men sen efter skolan så mördade vi Ronjas mobil. Vi har typ pratat om att vi ska slänga mobilen framför tåget i hundra år, och i fredags blev det verklighet. Fast vi kom på att det är bättre att lägga mobilen på tågrälsen. Sagt och gjort, mobil och även en enkrona hanmade på rälsen. Asså det va fett kul men man var lite nervös... Och när tåget körde över mobilen så lät det skitmycket!!
Enkronan blev platt och mobilen tusen bitar (vilket iof var väntat). Sjukt men kul ;'D

Igår hade vi juniormatch hemma i Järna ishall. Motståndet stod Sollentuna för. Det var en mycket händelserik match. Vi förlorade dock med 13-5 men vi spelade bra och gjorde många framsteg iaf. Vår bästa juniormatch! Men det som man kommer ihåg var nar en av tjejerna (i mitt lag) ramlade och fick åka iväg med ambulans. Det var sjukt läskigt. Det såg ut som att hon bara råkade ramla, lite klumpigt, men sen så låg hon lixom kvar där lite för länge... Ambulans fick komma och massa >.<
Har presic fått reda på att hon bröt av benet som en spiral typ... På flera ställen. Och är fortfarande på sjukhuset, dom kanske måste operera... Så synd! Hon kommer förmodligen ha gips till sommaren. Och missar SM och resterande matcher & cuper mot utlänska lag + att hon även spelar hockey med killaget.
Hennes första kommentar när ambulansen kom var "Hur länge tar det här?" och sedan konstaterade att "Mitt liv är förstört!"
Evelina, om du läser det här så hälsar jag från hela laget, Vi hoppas att du kryar på dig, vi kommer sakna dig!! <3 Vi spelade sista perioden bara för dig (dom andra två oxå såklart). Vi vet att du kommer klara det här! Du är tillbaka nästa säsong - bättre än någonsin!

Efter matchen bar det av till Emilia för att fira 17 åringarna Emilia och Alice. Superkul fest!! Glömde kameran så det blir inga bilder...

Idag har jag inte planerat något speciellt. Ska städa lite och kanske träffa Carro! See ya xD
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0