19.06.10 - Ett historiskt datum

2010-06-20 @ 13:44:23

Ja, det är det. Igår (19.06.10) så fick Sveriges kronprinsessa äntligen sin prins :D
Dagen då killen från Ockelbo blev Prins av Sverige, Hertig av Västergötland och Riddare (?) av Serafimerorden.

Victoria och Daniel (konungamonogramet)

Och liksom många andra har jag inte brytt mig särskilt mycket om bröllopet.. Och trodde aldrig att jag skulle bli så rörd av deras kärleksförklaring.. MEN DET BLEV JAG!

Då vi hade gäster igår så kunde jag inte följa hela bröllopet men det jag helst av allt ville se var när gästerna och bruden anlände till kyrkan, helt fantasktiskt ju! Många hade underbara kreationer medans andra..ja, borde byta stylist om man säger så (om de ens hade nån, mkt tveksamt med tanke på deras klädsel)

Otroligt vackra :)

Victorias klänning.. Ja vad ska man säga?! UNDERBAR!! Kronan och släpet var inter det finaste kanske men helheten var perfekt! *.*



Något jag inte fattar är varför de behövde göra en svensk-amerikansk kompromiss. Varför inte bara låta kungen överlämna kronprinsessan som hon ville?? Det är ju faktiskt hennes bröllop..

Nä, nu lämnade han henne i mitten av altargången och de gick sista biten fram till altaret på gammal svensk manér (alltså brudparet går tillsammans)
Själv älskar jag amerikanska bröllopstraditionen och tycker att den svenska är lite oromantisk, för självständig på något vis..

Dock så missade jag när de sa ja :O
Hur kunde jag missa det?! Daniel grät och allt, hur romantiskt som helst (har sett repris :P) Det är en gåta hur det lyckades passera utan min vetskap.. TVn var på hela tiden :S

Sedan var det hela kortegen.. Det såg jag :) 
Tyckte bara synd om säpo-människorna som sprang bredvid vagnen hela vägen (7 km) 

Jag grät floder när Daniel höll sitt tal till Victoria och sa "Störst av allt är kärleken" och till sist "Victoria, jag älskar dig så!" Naaaw <3

Något av det bästa med hela bröllopet var ändå prinsen, alltså inte Daniel utan Carl Philip! Så otroligt snygg!


Jag förstår inte varför alla är så emot kungahuset.. Det är nått speciellt med kungar, drottningar, prinsar och prinsessor. De utstrålar glamour och värdighet, helt outstanding! Tycker jag iaf :)

En sak jag tänkt på, det känns som att Victoria har blivit mkt snyggare sen förlovningen (igår var hon som sagt otroligt vacker). Är det kärleken eller bara photoshop och stylisternas fusk-knep?? 

I fredags var det konsert för kronprinsessparet. Presenten från Sveriges regering (om jag inte minns fel) och då var kronprinsessan bedårande, see for yourself:

ÅÅÅÅÅHH!


Jag är kär.. i kronprinsessans klänninng ;) ..och lite i Carl Philip kanske :P

Jag och Alexander kom på att det skulle vara ganska soft att vara kung/drottning/prinsessa. Man glider runt och har fina kläder, klipper band och reser omkring till spännande platser, träffar intressanta och coola personer..
Inte dumt! Ska satsa på att bli prinsessa tror jag (a)
Men inte kronprinsessa, det är för mkt ansvar och sånt, bara vanlig prinsessa, som Madeleine!

Nu ska jag fortsätta gotta mig i det ändlösa bröllopsskvallret..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0