"Om jag kunde baka"

2010-09-05 @ 19:28:45

I lördags så var det ju kräftskiva på kvällen. Men först så skulle jag, Carro och syrran göra pajdeg. Men Carro och syrran misslyckades lite så vi fick lite för mkt deg så då bestämde vi oss för att göra en äppelpaj till "lunch". Så vi begav oss ut i trädgården och länsade den på äpplen (nästan iaf).
Det tog oss en evighet att få ihop pajen, men tillslut så var den klar och vi bjöd in pappa och Carros pappa på fika. Men då, när syrran skulle servera pajen så tappade hon den i golvet så halva pajen flög ur formen! Haha xD
Kan vara något av det roligaste jag vait med om!

Efter den incidenten var det iaf kräftskiva, vilket var mkt trevligt. Och gott ;D

Här är pajbaket i bilder:

Som de Twilight-fan vi är så var vi tvungna att ta en sån här fin bild! "Om jag kunde baka"


   
(Klicka på bilderna för förstoring) Jag och syrran :P




Färdig! Som den såg ut före min kära syster kände för att slänga den i golvet..

    
Syrran serverar..


Det var som tur var lite som stannade kvar i formen. Som var mycket gott!

Vad som är mest patetiskt, att vi ägnde hela dagen åt att baka en paj eller att den hamnade på golvet, det vet jag inte..

Kommentarer
Postat av: Alva

båda delarna är patetiskt, vi ägnde hela dagen åt att baka en paj och sen när den äntligen var klar hamnade den på golvet x))<3

2010-09-06 @ 17:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0