Att plugga juridik..

2011-04-28 @ 19:28:38
Är otroligt.. ansträngande! Man behöver så mycket förkunskaper för att hänga med om man säger så.. Det är massa komplicerade ord, begrepp och filosofier man måste förstå och/eller kunna utantill, i princip. Inte nog med begreppen man ska även kunna utläsa alla rättskällor (typ lagar och förordningar etc). Det låter inte så svårt att läsa lite lagtext i en lagbok, men tro mig, det är väldigt svårt! Dessutom är typ all information antingen för komplicerad (för mig :P) eller för vardaglig (förenklad) för kursen allmän rättslära.

Börja aldrig studera juridik! ..Eller jo, gör det! Det är något av det roligaste jag gjort, men det krävs otroligt mycket hjärnkapacitet (vilket jag inte känner att jag orkar frambringa just nu). Ska besvara frågeställningen "Vad är rätt" till på onsdag. I am so dead!

Jag (är otroligt opepp) med min bästa vän - lagboken

Såhär långt har jag kommit med uppsatsen..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0