Vilken färg är du??

2011-01-21 @ 17:03:02

Min kära vän Emilia var på en föreläsning för ett tag sen som bl.a. handlade om detta, vilken färg är du?? Alltså vilken personlighet man har. Jag tycker att det är intressant med hur olika personligheter trivs, beter sig och talar med andra personligheter.
Jag har snott hennes sammanställning från hennes blogg (besök hennes blogg och se orginalinlägget på http://karkulahti.blogg.se

RÖD
=
Du är målfokuserad, drivande, beslutsam, dominant & fattar snabba beslut.
Detta visas genom att du ger dig ut på okändmark, ger dig in i nästan omöjliga projekt eller i situationen som behöver styras upp. Du är rak och direkt när det gäller kommunikation, har en stadig & genomborrande blick, är krävande vid resultat och det ska gå snabbt när det gäller tanke och handling.
Du är alltid nyfiken, prövar gärna nya saker och börjar gärna med den största utmaningen. Du är snabb på att analysera, jobbar bäst i lite uppförsbacke och vill gärna ha kontroll och makt.
Ord som beskriver den röda styrkan är: Banbrytande, beslutsam, målmedveten, orädd, rak och direkt, snabb, strategisk.

GUL
=
Du är inspirerande och motiverande, "brinner" ofta för saker och vill få med dig andra på ett positiv sätt.
Du är positiv till det mesta och säger ofta "det ordnar sig". Du är flexibel och nyfiken. Människor är viktiga och behovet av att omge sig med positiva människor för att "tanka" energi är stort. Du går ofta på magkänsla när du ska fatta beslut och du är duktig på att "se" folk och komma med feedback men behovet av att själv bli sedd är också stort. Du är en energirik människa som kan gå upp och ner i dina känslor, beroende på inspiration och energi.
Ord som beskriver den gula styrkan är: Engagerad, entusiastisk, idérik, inspirerande, utåtriktad, öppen.

GRÖN
=
Du bryr dig mer om andra människor än dig själv och har ett väldigt stor tålamod för att aktivt kunna lyssna på människor. Empatin och viljan att hjälpa till är mkt stor och du är en pålitlig och lojal vän.
Du gillar att slutföra uppgifter och vill inte lämna något ogjort, du är uthållig och säger inte ofta nej om någon behöver hjälp. Du är oftast lugn, pedagogisk och eftertänksam, vilket gör att du är en person som lyssnar, tänker och sedan pratar. Struktur, planering, kontinuitet och tid för framförhållning är något du utgår ifrån.
Ord som beskriver den gröna styrkan: Empatisk, grundlig, hjälpsam, lagspelare, lyhörd, pålitlig, lojal, strukturerad, uthållig.

BLÅ
=
Du är systematisk, metodisk och logisk. Noggrann med att regler och riktlinjer ska följas och fattar hellre faktabaserade och sakliga beslut framför känslomässiga. Du är ofta noga med detaljer, för om detaljerna inte är rätt så är helheten inte heller rätt. Hög kvalitet är viktigt i både ditt och andras arbete. Du är formell, exakt och seriös i din framtoning och drar aldrig till med ett svar utan tar reda på fakta.
Ord som beskriver den blå styrkan är: Analyserande, behärskad kvalitetsmedveten, logisk, metodisk, noggrann, saklig. 

[Taget hur boken "Tänker inte alla som jag?]

Emilia är grön, allt som står för grönt beskriver henne, min fina vän! Själv så är jag nog en blandning av blå och gul.. Väldigt mycket blått.
Vilken färg är du??

Kommentarer
Postat av: Felicia

Vad är jag? Jag ser mig som ganska mycket grön, men även röd... xD Je ne sais pas!

2011-01-21 @ 20:13:52
URL: http://bluberrie.blogg.se/
Postat av: Fika

Jag är totally helgrön >.<

2011-01-21 @ 22:44:22
URL: http://outoftheclouds.blogg.se/
Postat av: Linnéan :D

Jag är typ gröngul xD

2011-01-22 @ 11:59:51
Postat av: Nattiz

Jag är blå :)

2011-01-22 @ 12:29:04
URL: http://nattizll.blogg.se/
Postat av: Emi

jag är nog lite grön-blå? XD

2011-01-24 @ 16:51:33
URL: http://emerie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0