Dag 3 - Mina föräldrar

2011-06-03 @ 19:52:54

Mina föräldrar är bäst. Haha. De passar superbra tillsammans, de kompletterar varandra. De är gifta sen 19 år tillbaka. Blev tillsammans sista veckan av gymnasiet och varit tillsammans sedan dess. Pappa är ett år äldre, han bytte efter första året till mammas klass, de läste ekonomi. Fast ingen av dem egentligen gillar ekonomi. Min mamma heter Anna (och ironiskt nog betyder Annika typ "lilla Anna"..) och min pappa heter Stefan.


De jobbar mycket, mer än de behöver. Min pappa är inköpare och det är från honom jag fått min övertalningsförmåga och viljan att argumentera. Från mamma har jag fått stilen och ögat för detaljer. Jag avundas min mammas förmåga att ha koll på allt, jag hoppas innerligt att det är en kunskap man får när man blir mamma.

 

Till utseendet har jag fått min fars breda axlar och mammas smala midja och längd. Min pappas näsa och min mammas hårfärg. Och liksom de älskar jag att resa! Dessutom är vi alla sportnördar ;)

 

De finns alltid där för mig och det är jag tacksam för, trots att de kan hålla lite väl hårt i mig ibland. Men de har som tur är börjat vänja sig vid tanken på att jag inte är så liten längre. Liksom de flesta barn har jag dessutom samma åsikt om livsstil osv. Vi tycker alla att jobb, god kondition och vänner är viktigt.

 

Det finns såklart massa mer att säga om mina föräldrar men detta är lite iaf :)

Dessutom finns det inga bilder på dem tillsammans.. Denna får duga! I Frankrike i somras vis nått slott :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0