Dag 6 - Min dag

2011-06-06 @ 21:12:49
Idag, nationaldagen, 06062011.
Idag sov jag länge, tror hon var tjugo i elva när jag gick upp. Då åt jag frukost med pappa och syrran framför teven. Vi kollade på Tintin, lite nostalgi. Vi gjorde alltid det när vi var små :) Så det var mysigt!

Sedan satte jag igång och skrev klart min kärnkraftuppsats och skrev på den enda tills kusinerna kom (eller ja faktiskt även lite efter att de kommit). De brydde sig som sagt inte om att jag pluggade utan stationiserade sig i mitt rum (där jag satt och pluggade, kan ju inte sitta ute med datan, tyvärr) och började rita regnbågar på tomma toapappersrullar (I have absolutly no idea why) och min moster satte sig och läste i min Egoboost tidning (högläsning) samtidigt som det pratades och röjdes runt som bara småbarn kan göra! Uppsatsen skrevs färdigt, skickades in, den blev faktsikt ganska bra trots allt :)

Efter det drog jag med barnen ut och njöt av solen, söta kusiners sällskap och att allt plugg är gjort! Sen åt vi pastasallad i bersån (sån sommarfeeling att äta ute!), bara myste och planerade sommaren lite mer :)

När kusinerna och moster begett sig hemåt så satte jag och syrran oss ute och läste. Jag har precis börjat med Pride and Prejudice (igen!). Kände att jag behöver en liten extra engelskalektion nu när skolan är över, haha :P Den är riktigt bra!

Resten av kvällen tänkte jag ägna åt nagelvård (nu ska mina naglar bli oranga) och lite mer Pride and Prejudice!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0