Nöten

2011-03-23 @ 16:43:50

Kolla vad gullig vår naturlärare är.. Så sött! Han har gjort en konversation så att vi ska få svar på massa frågor.. Och skrivit i talspråk oxå, haha!

 

Elias: Nedan visas en så kallad livscykelanalys gjord på kaffe och dess miljöpåverkan. Läs i boken vad en livscykelanalys är, vi kommer även att öva på detta torsdagen den 24 mars).

Elias: Din uppgift är att på MAX 2 sidor förklara hur kaffe påverkar miljön.

Elev: Men hur gör jag det?

Elias: Jo, tänk precis på samma sätt när ni gjorde projektet. Ni ska förstå hur olika saker påverkar miljön. I detta fall kaffe.

Elev: Men jag hade ju kläder som ämne, jag kan ju inget om mat. Det är ju fusk för de grupper som hade mat ju… (eleven ser sur ut)

Elias: Jo, men denna uppgift handlar om kaffe, och nu ska ni försöka gå ännu djupare. Alltså förstå hur kaffe påverkar miljön på olika sätt.

Elev: Vaddå, ska vi göra precis som i projektet?

Elias: Nej. Denna gång ska ni inte göra någon undersökning. Inte redovisa eller ha en plansch. Det ni ska göra är att skriva fakta på en dator och ladda upp allt på Vklass.

Elev: Ok, då fattar jag. Men jag få lite extra tips. Jag satsar nämligen på VG eller högre.

Elias: Självklart. Jag skriver ihop ett par tips som man kan tänka på....

 

Nu ska jag ta reda på hur kaffe påverkar miljön :)

Kommentarer
Postat av: Emi

Hahaha, han är så gullig!

2011-03-23 @ 20:16:25
URL: http://emerie.blogg.se/
Postat av: Felicia

(eleven ser sur ut)

2011-03-23 @ 22:47:41
URL: http://bluberrie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0