18 Juli

2011-11-21 @ 16:23:16
Den första dagen i Manchester började med en lång sovmorgon följd av en ännu långsammare frukost som inkluderade mycket nutella. Sakta men säkert började vi inse att vi faktiskt var i England tillsammans och kunde göra vad vi ville :)

Efter frukosten gjorde vi oss iordning och gick till tågstationen i Romiley (den lilla "byn" som vi bodde i) för att ta oss in till Manchester! Väl inne i city blev det lite shopping och "sightseeing" i en stad som inte har några sevärdigheter, haha. Eftersom det regnade var vi mest inne i stora shopping malls och department stores. De två andra tvingade mig prova massa hemska klänningar (okej, några var snygga men en del var såå slampiga!) på Lipsy! När de mobbat mig klart köpte vi en present till Linnéa (som var nästa på att-fylla-18-listan) och åt vi lunch på Subway och jag var tvugnen att äta macka med pålägg (not my cup of tea!).

Vi satt på Subway i några timmar och skitsnackade och försökte få ögonkontakt med människor (vilket kom att bli något vi gjorde under hela redan) innan vi åkte tillbaka hem till Swain's och åt middag, antar jag. Kommer faktiskt inte ihåg vad vi gjorde den kvällen.. Haha.
Lunch
Åka tåg
Whiteboard-tavlan i vårat rum fick inte vara ifred länge..

Det var en slö men mysig dag!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0