KONY2012

2012-03-07 @ 21:38:07
Jag vet att man inte ska tro på allt som man ser, läser eller hör, särskilt inte på internet. Men det här som handlar om Joseph Kony, the Invisible Children och de hemska förhållandena i Uganda så kan man inte annat än bli berörd. Jag har precis spenderat den senaste halvtimmen med att kolla på den HÄR videon på Felicias blogg. Om du inte sett den - ta dig tiden och kolla på den.

Fram till imorse, då jag såg att #StopKony trendade på Twitter så hade jag ingen aning om vem han var, vad han gjort och till vilken utsträckning. Men det är väl så det är med de sociala medierna - Det går snabbt!

Låt oss agera nu! För en bättre värld, tillsammans! Kony ska till International Criminal Court i Haag (dit jag och min klass ska i vår) och ställas inför rätta för den längsta åtalslistan jag sett. Folkmord, brott mot mänskligheten, krigsförbrytelser, kidnappning, våldtäkter och mycket mer!

Sånt här ska inte hända!
#STOPKONY
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0