Tvåspråkig

2009-11-25 @ 21:58:12
Jag såg nyss på nyheterna ett repotage om att barnen börjar lära sig engelska på förskolan. Superbra! Tycker jag iaf... Jag är grymt avundsjuk på dom som är tvåspråkiga, spelar ingen roll vilket språk. Barnen kommer inte bli tvåspråkiga bara för att dom börjar tidigare men dom lär sig mer och snabbare. Och vi vet ju alla att man lär sig som bäst när man är liten...!
   Tydligen så tycker några svenska akademier att det är dåligt, barnen skulle tydligen glömma bort att lära sig svenska tillräckligt bra elr något sånt, anser dom. Jag säger bara "Hallå, dom kan ju redan svenska! Dom lär sig ju fortfarande svenska... Varför inte gå ett steg längre?" Trögtänkta snobbar!!

Jag gick faktiskt på engelskt dagis en gång i veckan när jag var 5 år, alldeles själv (asså ingen kompis). Jag var livrädd! Tror inte att jag lärde mig särskilt mycket elr att det har hjälpt mig på något sätt. Anledningen till att jag gick dit var, förutom att jag inte hade så mkt att säga till om, var att man fick kakor... :P
  Jag gillar idén om att barn får lära sig engelska tidigare, dom är ju framtiden (känner mig fett gammal nu...!) och i framtiden kommer vi behöva engelskan ännu mer!

I morgon så ska jag och Fika hålla i uppvärmningen på idrotten... önska oss lycka till! xD
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0