Le soleil brille!

2010-02-24 @ 14:31:20

Otroligt fint väder idag, soligt men kallt... Känns lite som fjällen faktiskt ;D

Idag har vi friskvårdsdag, med power yoga. Jag var superpepp...igår :P Sen så fick jag höra att typ ingen skulle komma. Alla skulle plugga... Och det är ju inte så kul att vara där själv, men jag tänkte att man kan ju iaf gå dit och se vad som händer...

Jag fick skjuts, för tur var - både buss- och tågtrafiken är fortfarande kaos. Men iaf när jag kom till skolan så gick jag till skåpet och såg mina franskaböcker... Då kände jag att det kanske är en bra idé att plugga inför det här provet...jag skitar ju trots allt på bra betyg och eftersom jag int efick så bra på förra provet så... Anyway, jag behöver plugga helt enkelt!
Då, när jag stod där och hade lite ångest, så kom min juridiklärare (sjukt cool lärare btw) och så pratade vi lite, jag var ju borta igår. Och så sa jag att jag borde plugga, och helt random så säger han, åk hem och plugga då, den här friskvårdsgrejen är bara strunt (typ)... och jag typ, eeeh...aaa... jag åker hem då. Han ba, gör de du! Ses efter lovet! Och så gick han...
Jag menar, hallå! En lärare (inte vilken lärare som helst, but still) sa praktiskt taget åt mig att åka hem, skolka lixom... OMG! Jag gillar honom, han är den bästa läraren. Och han har faktiskt rätt, det är viktigare att plugga än att ha power yoga.

Livet handlar om att prioritera rätt!

Självklart tog det 100 år att komma hem eftersom det bara är 30-min trafik och tågen bara går till Södertälje hamn, så man måste ta ersättningsbuss till centrum. Sen så missade jag ju såklart bussen från centrum hem till mej så jag fick hänga lite i Södertälje ett tag... Men nu blir det plugg, plugg, plugg! Franska, svenska/samhälle och engelska... Jippi!

Men lite plugg klarar man av, DET ÄR JU LOV OM TVÅ DAGAR!!! WIIE =D
På fredag åker jag till underbara Lofsdalen! lovely <3


Fina Lofsdalen (bilden är tagen från liften, sportlovet '08)


Förra året var det dock Österrike som gällde! (sportlovet '09)
Vi (familjen) åker alltid tillsammans med Alexander och hans föräldrar till fjällen (han som jag har känt sedan dagis, vi var även i Paris tsm. Båda två fick det i konfapresent.) Vi åkte till Wagrain (Alperna) för att fira att det var 10 år sedan vi började åka skidor tillsammans... <3
Det var sjukt fint där men man saknar svenska fjällen lite, det är nått speciellt med fjällen, såå mysigt! På bild: Alexander in action!

Om jag har tid senare så ska jag visa massor med fina bilder från våra skidresor ;D
Nu: Génal 1...(franskaboken)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0