Dag 9 - Min tro

2011-06-15 @ 22:28:37
Oj, glömde att jag hade den här listan.. Min tro..? Jag vet knappt själv. Jag antar att det som frågas efter är typ om man tror på Gud. Om sanningen ska fram så har jag inte riktigt bestämt mig än. Haha. Det kanske låter lite konstigt.

Jag är döpt och konfirmerad i Svenska Kyrkan vilket alltså officiellt betyder att jag är troende av den protestantiska kristna tron. Innan jag åkte iväg på konfalägret så var jag inte alls troende. Jag hade fått MVG på SO-provet om kristendomen men inget mer än objektiv teoretisk fakta. På lägret fick jag mer förståelse av tron och hur man kan göra den så personlig. Och ja, göra man nått varje dag i flera veckor så börjar man ju tro på det till slut.
Men efter konfirmationen så hann jag inte med att gå till kyrkan och KU (Kyrkans Ungdom) och tappade kontakten med de flesta från konfan - skolan, ringetten och vännerna gick före.

kommer det nog alltid vara för mig. Det är lite mysigt och så. När det passar mig. Gud, de som är riktigt troende kommer säker döda mig för att jag kallar mig kristen! Men jag kan inte direkt säga att jag tror på det men jag har förståelse för det och respekterar de som tror. Så länge de inte tvingar något att tro.

Något som jag tror på, som inte alls har med detta att göra, är att alla människor är goda i grund och botten. Att skratt förlänger livet. Och att man måste träna för att hålla sig frisk!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0