Millennials

2011-05-04 @ 19:41:47
Har precis läst igenom förberedelsehäftet till NP i Engelska, writing, som vi ska göra på fredag. Årets tema är Generations. Texterna var intressanta och det var faktiskt inspirerande. Jag gillar att läsa om generaliseringar och när de involverar en själv och man kan relatera till de tankar som står.

Vi som är födda mellan 1981-2000 är de såkallade "millenials", eller Generation Y. Vi är effektiva, multitasking (finns inget bra svenskt ord), individualistiska, tekniskt kunniga, självgoda, otåliga men sociala (via internet såklart) med närmare relationer till sina vänner än tidigare generationer. Det stämmer ganska bra in på mig.
Felicias foto från i höstas :) Saknar min fina höstjacka!

Nu ska jag försöka göra klart resten av dagens pluggranson.. Men eftersom jag tillhör den effektiva millennials-generationen så det ska väl inte bli nått problem ;) Sa jag att egoism var en del av millennial? Haha xD ("knowing our worth")
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0